Return & Refund

Se per qualsiasi ragione il cliente non è soddisfatto del suo acquisto, può restituire la merce entro 10 giorni dalla data del ricevimento seguendo le condizioni elencate qui di seguito:
1- SIGILLO di GARANZIA:
Il sigillo VERDE di garanzia BILBOQUET non deve essere rimosso o manomesso in alcun modo**;
2- RICHIESTA di AUTORIZZAZIONE al reso via email:
Il cliente deve contattare il info@bolboquet.it e richiedere l’autorizzazione al reso** entro 10 giorni dalla data del ricevimento specificando se si vuole un RESO o un CAMBIO taglia o colore (se disponibili); 3- EMAIL di conferma e CODICE di RESO Il info@bilboquet.it risponde alla email di richiesta con un codice di autorizzazione da apporre sul pacco e le istruzioni da seguire. La merce deve essere spedita a BILBOQUET  ENTRO 10 giorni dalla email di conferma;
CONDIZIONI per il RIMBORSO
Gli articoli restituiti devono essere restituiti nelle stesse condizioni nelle quali sono stati ricevuti, nel loro imballo originale, comprensivi di ogni eventuale scatola, etichetta, accessorio, etc. Non possono essere sostituiti o rimborsati in alcun modo:
– Profumi; – Intimo o costumi da bagno; – Articoli danneggiati, incompleti od usati; – Sporchi, lavati o danneggiati;
– Articoli privi del loro Sigillo di Garanzia o con il Sigillo di Garanzia manomesso;
Articoli in PROMOZIONE, a SALDO o a SCONTO non possono essere rimborsati.
Per questi il cliente può scegliere tra due opzioni di compensazione (escluse spese di spedizione eventualmente sostenute):
CAMBIO – gli articoli possono essere sostituiti con altri di taglia diversa se disponibile;
– gli articoli possono essere sostituiti con altri di pari valore o superiore;
BUONO ACQUISTO – utilizzabile per un successivo acquisto entro 30 giorni dal reso; – non cumulabile con altri buoni spesa; – utilizzabile per un ordine di importo uguale o superiore;
COSTI di SPEDIZIONE dei RESI – ITALIA Il reso per gli ordini dall’Italia è completamente GRATUITO. Nel pacco di spedizione è presente un modulo prestampato DHL.
Per gli articoli acquistati dall’Italia in promozione o a sconto o nella sezione Saldi, si può utilizzare comunque il modello prestampato DHL di reso che si trova all’interno del pacco, ma resta inteso che il costo sarà detratto dal buono acquisto o addebitato in caso di sostituzione articolo o taglia.
COSTI di SPEDIZIONE dei RESI – resto del Mondo I costi di spedizione del reso ed ogni eventuale tassa o dazio doganale sono a totale carico del cliente.
ARTICOLI DIFETTATI
In caso di articoli difettati, incompleti o in caso di errore nella spedizione imputabile alla responsabilità di BILBOQUET, il cliente deve contattare prima possibile il info@bilboquet.it e seguire le istruzioni ricevute.
BILBOQUET si riserva il diritto di richiedere una evidenza fotografica dello stato del prodotto difettato prima di dare l’autorizzazione al reso.
Sono a carico di BILBOQUET le spese di restituzione che seguono le istruzioni ricevute e le spese di spedizione degli articoli in sostituzione.
ENGLISH
 
If for any reason customers are not satisfied with the purchased items, these can be returned within 10 DAYS from the date of the delivery. Customers must follow BILBOQUET returns conditions as stated hereunder. RETURN TAG and GREEN SECURITY SEAL The attached BILBOQUET RETURN TAG must be unremoved with the original GREEN SECURITY SEAL. This Return Tag and green Security Seal must not be removed or cut in any way. WRITTEN REQUEST FOR AUTHORIZATION Clients must contact info@bilboquet.it with a request to return the items within 10 days from the date of delivery. The written request must include the Item Code Number to be returned and the way you want the return: refund, size exchange or color exchange. CONFIRMATION EMAIL WITH RETURN AUTHORIZATION NUMBER Once the email with the request is received, info@bilboquet.it will send a confirmation to the Customer including the RETURN AUTHORIZATION NUMBER. Clients must write this RETURN AUTHORIZATION NUMBER on the package. Items must reach BILBOQUET within 10 days from the BILBOQUET’s confirmation email. CONDITION for REFUNDS The returned items must be in the same condition in which these has been sent and packaged, unworn, undamaged, clean and in general perfect conditions. These items cannot be exchanged nor returned in any way: – Perfumes; – Bathing suits and underwear; – Broken, incomplete or used goods; – Worn, dirty, washed or damaged goods; Only regular priced items may be refunded; items from SALE section or DISCOUNTED unfortunately cannot be refunded. For these, customers can choose between two compensation options (eventual shipping fee not included): Exchange – Item can be exchanged with a different size of the same item if / when available; – Item can be exchanged with another item of same or higher value; exchanges for a lower value currently unavailable. Store Credit – store credit on the total amount can be used one time only on a future order within 30 days from the return; – store credit may not be cumulative with other store credits; – store credit may be used on an order of equal or greater value; BILBOQUET reserves the right to INSPECT and VERIFY the state of the returned merchandise before authorize a refund. RETURN SHIPMENT FEES Customers are responsible for delivering fees of the returned items and ANY eventual import fees or custom duties. We offer FREE RETURN on purchases ONLY from ITALY. Valid only using our WayBill and instructions sent with authorization code, with our partner DHL. DEFECTIVE ITEMS In case of defective products, or errors in the order due to BILBOQUET’s, customers must follow the instructions above. BILBOQUET reserves the right to request photographic support for returns regarding defective items before authorizing the return and the eventual charges for the shipment and import fees. BILBOQUET will deliver the customers the returned correct items FREE of charge. BILBOQUET reserves the right to refuse unauthorized returns. INSPECTION BILBOQUETreserves the right to INSPECT returned items depending on the state of the returned merchandise.

Bilboquet, from 1974.

Bilboquet is born in 1974 from an intuition of Paolo Tomei. The concept was to create a state-of-the-art space where innovative and exclusive styles were experimented,for a woman out of the ordinary one but full of charme and elegance. Year after year this 'must' has become so progressively greater, that during the ’90, Paolo decided to open a second adjacent boutique . You can purchase a style from Bilboquet for sure, it is the classical boutique that takes care and knows its historical clients and it realizes and creates, from immediately, a strong connection with the new clientele. Bilboquet...a style.